J’ai volu rinfreumer tous mes images din éne canchon. I folloait qu’j’él foaiche. Conme i folloait qu’j’y voèche. Rien i n’s’a foait tout d’suite. J’ai écrit m’canchon in octobe 1990. Bérlin. Aveuc sin mur blindjè à terre, bérlindjè. Bérlin-djai. Sans arriére-pinsèe. Aveuc éd l’éspoér. Éj y ai tè – ch’étoait in 1995, i y avoait un monne du diabe in-dsous d’chés tilleus. Ch’étoait féte, éj n’él savoais mie : chl’artisse Christo i vnoait d’imballer ch’parlémint d’Bérlin din éne catlongne blanque !
Din m’canchon, j’ai juè aveuc chés rimes. Aveuc chés sons din chés mots. Aveuc échl air éd musique. Chés boins mots is sont lo qu’i feut qu’is fuch’t. J’ai yeu l’forche éd mette chés points su chés i. A n’o point tè sans mau. Quante j’él cante, Bérlin, j’émzure coér él misére éd chés générations qu’is ont yeu à foaire aveuc Hitlér. S’ramintuvoér chés bros tindus in l’air au bout d’chés cmises breunes o bien noéres. Mais n’point rvir édmain conme hiér !
Un soér éd séctéme 2012, j’étoais à Dortmund, à mon chés écriveus allemands qu’is m’avoai’t invitè, aveuc édz eutes, à passer éne cope éd jours din leu poéyi. Él lin-nmain, atablès insanne, os ons pèrlè d’chés vies mardochèes, éd chés déstins bérzillès. D’chés fius révoltès contré chés armèes. Éd chés éfants allemands qu’is rpouss’t échl idèe d’avoér éne panoplie d’soldat su leus épeules. Conme mi, qu’j’ai rfusè d’étnir én’ fuche qu’un fusi din mes bros. Aveuc Heinrich Peuckmann, os ons évotchè touté deux un grand écriveu, prix Nobél méritè, Günter Grass. Li qu’i s’avoait foait inguérner, margré li, din chés Jonnesses aragèes, il o écrit éch « Tambour ». J’ai cantè Bérlin.
Pour no cédé, Didier il o aplachè chés arpéges éd piano. J’ai prins m’Takamine ragreillèe d’six cordés neuves. Véronique al o vnu écorer chu rfrain. Damien il o posè éne avolèe d’violonchelle baroque pèr driére chol mélodie. Un coin d’ziu.
« Bérlin éspoér »